עובדי מפת"ח עומדים בפני קיצוץ שכרם ופנו לשרה נתניהו

    תנאינו האישיים בעבודה בחברות יורדות בכמעט 30% מהתנאים שהיו עד הלום, ולא שקיבלנו שכר של 20,000 ש''ח וירד ל13,000 – אלא משכר של 6800 (לוותיקים ביננו) השכר יורד ל5000 ש''ח (בונוסים של 500 ש''ח מובטח ל-3 חודשים ראשונים)
    ארי וידר 17 Comment on עובדי מפת"ח עומדים בפני קיצוץ שכרם ופנו לשרה נתניהו

    לטענת העובדים לאור החברות הניהוליות החדשות נודע כי יקוצצו תקנים, ויירשם קיצוץ משמעותי בשכרם של העובדים • "מדובר באבסורד, אנחנו שדואגים לשלב חרדים בשוק העבודה, נסבול בעצמנו מקיצוצים"

    תנאינו האישיים בעבודה בחברות יורדות בכמעט 30% מהתנאים שהיו עד הלום, ולא שקיבלנו שכר של 20,000 ש''ח וירד ל13,000 – אלא משכר של 6800 (לוותיקים ביננו) השכר יורד ל5000 ש''ח (בונוסים של 500 ש''ח מובטח ל-3 חודשים ראשונים)
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קיצוץ בתקנים ובשכר, אלו חלק מהבעיות עימם נדרשים עובדי תוכנית מפת"ח המשותפת לג'וינט ולמשרד הכלכלה להתמודד בימים אלו.

    בחודשים האחרונים החליט משרד הכלכלה להעביר את מפת"ח מניהול של עמותה לניהול של חברות כלכליות. התוצאה לטענת העובדים היא קיצוץ בתקנים וקיצוץ משמעותי בשכרם של העובדים שאמורים לסייע בשילוב חרדים בשוק התעסוקה.

    תוכנית מפת"ח פועלת לשילוב חרדים בשוק התעסוקה החל משלב אבחון פרטני לכל פונה חרדי ועד לשלב ההשמה בפועל בחברות השונות על פי כישוריו של העובד.

    בחודשים האחרונים פרסם משרד הכלכלה מכרז לניהול מפת"ח, לאחר כתשע שנים של פעילות, ומפעילות של עמותת 'בעצמי' צפוי מפת"ח לעבור לניהול חברות כלכליות.

    לטענת העובדים לאור החברות הניהוליות החדשות נודע כי יקוצצו תקנים, ויירשם קיצוץ משמעותי בשכרם של העובדים. "מדובר באבסורד. אנחנו שדואגים לשלב חרדים בשוק העבודה, נסבול בעצמנו מקיצוצים" אומר אחד העובדים לאתר 'קול חי'.

    כחלק ממאבקם בהחלטה, שיגרו העובדים מכתב לאשת ראש הממשלה ושר הכלכלה, שרה נתניהו, וביקשו את התערבותה.

    במכתב כתבו לה העובדים: "אנו החתומים מטה, שעובדים/ות  במהלך השנים האחרונות על מנת לסייע למגזר החרדי במגוון פתרונות תעסוקה, מבקשים את התערבותך בסיוע עבורנו. במסגרת תוכנית מפתח – בשיתוף בין ג'וינט ישראל למשרד הכלכלה, עזרנו וסייענו רבות לחרדים למצוא מקומות עבודה הולמים והוגנים, כאשר שמנו דגש במיוחד על איכות הן לעובד והן למעביד, הן בתנאים והן ברמת השכר.

    כתוצאה מאילוץ של מכרז (שכלל לא בטוח כי הוא חוקי) פעילות מפתח עוברת החל מה1/3/2016 לשני חברות זאת לפי החלטת  משרד הכלכלה.

    תנאינו האישיים בעבודה בחברות יורדות בכמעט 30% מהתנאים שהיו עד הלום, ולא שקיבלנו שכר של 20,000 ש"ח וירד ל13,000 – אלא משכר של 6800 (לוותיקים ביננו) השכר יורד ל5000 ש"ח (בונוסים של 500 ש"ח מובטח ל-3 חודשים ראשונים).

    כלומר – אנחנו שעמלים למצוא מקומות עבודה לאנשים ונשים בשכר הולם- (מקום עבודה ב5,000 אינו נחשב להשמה איכותית) מוצאים את עצמנו עובדים כמעט בשכר מינימום- מעבר לפגיעה הקשה בשכרנו.

    אנו מבקשים את התערבותך המיידית בעניין- הן לטובתנו – והן במעגל נוסף לטובת המגזר החרדי שמחפשים לפרנס ולהתפרנס בצורה מכובדת. יצוין שכפי הידוע לנו ג'וינט ישראל- שפיתח והפעיל את התוכנית עד עתה- באמצעות עמותת בעצמי- הינו נגד המכרז שנכפה עליו באמצעות משרד הכלכלה, ונגד הרעת התנאים המשפילה שהחברות ואו חלקם מפעילים החל מ- 1/3/2016".

    ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה כי "במסגרת פעולת המשרד לקידום תשתיות ותכניות התעסוקה בחברה החרדית, אכן ישנו מעבר בין מפעילים. עם זאת, היקף כוח האדם שמיועד לתכנית בכללותה (במפעילים החדשים ובמעטפת של ג'וינט-תב"ת המלווה את הפעילות) לא יקטן. המשרד קונה את השירות מן המפעילים ואינו מעורב בתנאי ההעסקה".

     



    17 תגובות

    מיין תגובות
    1. 17

      מפת"ח בחיפה אחלה אנשים בזכותם אני מתפרנס באופן מכובד מאוד

    2. 15

      עד שכבר נעשה משהו טוב גם בזה רוצים לפגוע, האנשים האלה מצילים חיים של אנשים ומוציאים אותם ממעגל העוני, לקצץ בשכרם זה עוול וקריאת תיגר על חייהם של אנשים רבים.

      תחזרו בכם מההחלטה לקצץ בשכרם

      חנוך

    3. 14

      סוף סוף יש משהו טוב לחרדים גם בזה פוגעים

    4. 13

      העניין חסר כל הגיון. במקום לעודד אנשים שיעסקו בהשמת חרדים והפנייתם לעבודה, מרעים את תנאיהם.

    5. 12

      אני לא יודע על מה אתם מדברים?
      במודיעין עילית, זוועת עולם!!!
      אף אחד לא יצא משם עם עבודה,
      מציעים הן לנשים והן לגברים, עם הרבה שכל ומוטיבציה, ללכת לעבוד בחברת תרופות (מעורבת) ולהדביק מדבקות על תרופות, לא יותר מזה,ככה שנים.
      מוטב שיסגר הסניף במודיעין עילית, מאשר הזלזול באנשים או נשים שמבקשות להתפרנס.

    6. 10

      שלחתי אתמול תגובה בענין,
      מדוע היא לא פורסמה?

    7. 9

      מפתח במודיעין עילית הוא זוועה!!!
      מציעים באופן קבוע לגברים ונשים כאחד, לעבוד כעבדים, במחסן של חברת תרופות עם תערובת גברים ונשים,
      הכל בתמיכתו של יענק'ל גוטרמן,
      היה טוב אם זה היה נסגר,
      אף אחד לא יוצא משם עם משהו!
      חבל על הכסף של המדינה!!!

    8. 8

      מעולה הגיע הזמן להעיר את הגוף המסורבל הזה, לנער אותו מהשורש. להפריט זה תמיד טוב.

    9. 7

      מקווה מאוד שזלמן ניימן הגדול מבית שמש ימשיך לשרת את הציבור

    10. 6

      אני הייתי בפגישה במודיעין עילית, מדובר באנשי מקצוע שיודעים את מלאכתם. הגעתי מאוד מבולבל, קיבלו אותי במאור פני ובסה"כ מאוד עזרו לי.
      כיום בזכותם אני עובד ומתפרנס בכבוד. (מעל 6,000 ש"ח)
      גם צרפו אותי לקורס אנגלית של ביה"ס ברליץ בעלות אפסית.
      יוני, אולי אתה מעדיף לקטר, מקיטורים לא תתקדם לשום מקום! ותעשה טובה לעצמך ואל תגלה קלונך ברבים. אם הציעו לך עבודה כזו מן הנראה זה מה שאתה מסוגל לעשות…! והמשכיל יבין.

    11. 5

      עוד דבר.
      אני לא צריך את מפתח בשביל עבודה, האינטרנט מלא בזה.
      אני הייתי צריך אותם בעיקר להכוונה מקצועית, ובזה הם תותחים!

    12. 4

      אני מכיר רק את מפתח בחיפה, אנשים מקצוענים עם לב ונשמה.
      לא עזבו אותי עד שלא מצאתי עבודה טובה בס"ד. תודה רבה לכם מפתח חיפה! שה' ישלם לכם והלוואי שתמשיכו לשרת את הציבור.

    13. 3

      אישית נעזרתי במפתח אלעד בקורס אנגלית שסייע לי מאד, יש שם צוות נפלא. חבל מאד לשמוע את זה.

    14. 2

      בס"ד

      משרד הכלכלה הם הגיבורים הגדולים שמתנפלים על בעלי עסקים, ולא יאומן לאחרונה עשו פשיטות גם על הרבה מוסדות חינוך חרדיים שמקבלים תיקצוב אפסי ולא הגיוני ממשרד החינוך) בטענות של אי עמידה בתנאי שכר הולמים ומכים בעסקים ללא רחם עם קנסות דרקוניים(כך הגדירו את זה בבתי המשפט – דרקוניים, ואוזנם אטומה מלשמוע את זעקת בעלי העסקים והמוסדות שהם גם כך לא כלכליים ולא יכולים להחזיק מעמד עם הוצאות מטורפות, כל זה בדרך כלל לא עוזר והם מנחיתים מכות מחץ עם הקנסות המטורפים ומוליכים את בעלי העסקים לפשיטת רגל ואת העובדים ללשכת האבטלה, והנה הגיבורים הגדולים כבר התפרסם קלונם ברבים על העסקת סטודנטים ומתמחים בתת תנאי שכר ובאפליה ועכשיו הם רוצים להפלות דווקא את העובדים שדואגים לציבור להתפרנס בכבוד
      זה כנראה מה שקורה כאשר ראש הממשלה תופס ריכוזיות יתר ומפקיר את משרד הכלכלה בידי פקידים שרירותיים ללא שר ממונה אמיתי מעליהם
      יש למחות בנחרצות על כל התופעה הנוראית הזו שך הפקידים האלה!!!!!

    15. 1

      מפת"ח הוא אחד הדברים הטובים שיש במגזר החרדי. )תמיד יש דברים לשיפור) צוות מפתח חיפה ובראשם המננל אריאל חריר אנשים מדהימים שמשקיעים גם מזמנם הפנוי ע"מ שכל משתתפי מפתח יהיו מרוצים ויתפרנסו בכבוד.